27 paź 2015

281. Pierogi i Wogóle


Tak bardzo źle to komiks internetowy założony 27 października 2011 roku przez Revv, teraz Matkę Pierogów i Wogóli, a poza tym inżynierkę i graficzkę. 4 lata temu, kiedy ja jeszcze w ogóle nie myślałem o założeniu komiksu internetowego, Revv opublikowała na swoim blogu, zwanym również Pierogarnią, pierwszy odcinek o melodyjnie brzmiącym tytule "Cycki". Kolejne publikowane odcinki koncentrowały się głównie na opartych na faktach historiach z humorem celowanym raczej w środowiska bliskie autorce, tj. informatyków, ale wkrótce zostały również docenione przez całe rzesze polskich internautów.

 Poniżej moje wersje wybranych odcinków TBŹ, poprzedzone linkami do oryginałów:

97. Problem  (1.04.14)
 Jednym z częściej przewijających się w komiksie bohaterów był Kret - informatyk noszący koszulkę z Krecikiem.

Natrafiłem na blog najpewniej w roku 2012 poprzez jeden z popularnych serwisów szerujących śmieszne obrazki z internetów. Jakoś tak się stało, że wkrótce, 19 listopada, sam postanowiłem opublikować własny odcinek na własnym blogu. A Revv, wtedy jeszcze za pośrednictwem Formspringa (jeszcze nie Ask.fm), udzieliła mi paru cennych rad.

 Ten komiks o kontach na portalach społecznościowych przypomina mi mnie. Często zwykłem pytać ludzi o ich konto na Last.fm zaraz po poznaniu.

 Blog Revv szybko zdobywał popularność, a jej internetowy avatar, drobna dziewczyna z rudymi włosami w czarnej koszulce i co istotne, bez nosa, zaczęła trafiać na przykład na koszulki. Nawiązawszy współpracę z Kobietą Ślimak i Mnq, zaczęła z nimi przygotowywać kalendarz, którego trzecią edycję na rok 2016 można już zamówić.

67. Herbata (19.11.12)
 Hmm, ostatniego kadru w oryginale chyba nie było... Gościnnie Buc Bez Empatii, Mnq i naziści zombie.

 Revv, zyskując coraz większe doświadczenie, rozwijała swój talent i często na różnych konwentach prowadziła warsztaty dotyczące rysowania. I choć sam blog Tak bardzo źle z początku opierał się na bardzo prostych rysunkach bez tła, z czasem odcinki zaczęły je zyskiwać, a bohaterowie zaczynali być coraz bardziej staranni i obecnie wygląda to znacznie ładniej. Revv postanowiła też stworzyć w październiku 2013 komiks fabularny pod tytułem Ósmy Pasażer Kaliningradu.

Tymczasem Tak się dzieje, gdy tak jest również powstawało dalej, a pod koniec 2013 jeden z odcinków, stworzony specjalnie na potrzeby konkursu na TBŹ (polegającego na zilustrowaniu w jakikolwiek sposób starcia między Kretem a Kucem Filologiem), został opublikowany tamże. I wygrał dla mnie koszulkę (ściślej ujmując bon na zakupy w Koszulce.tv, ale poszedł na koszulkę).

Jakoś tak się rzeczy potoczyły, że w latach 2014 i 2015 byłem razem z m.in. Revv i Kretem w obozie internetowo-komiksowym na Woodstocku i wiele z sytuacji opisywanych na relacjach Revv widziałem. Są prawdziwe. Jeden komiks dotyczy na przykład sytuacji, gdy z Kretem i Marcinem, którego nikt nie zna, byliśmy w obozie i zaczęło padać. Niestety nas nie widać, ale jeden z głosów jest mój.

 Revv nie stroniła od umiarkowanej kontrowersji, ale jak deklaruje w jednym z komiksów w kalendarzu, mama i tak będzie z niej dumna.

 Dziś Tak bardzo źle ma 119 odcinków, 1 916 673 wyświetlenia i 10 675 polubień na Facebooku. I choć ostatnie miesiące były mniej obfite w odcinki, nie wygląda na to, by Revv miała przestawać.

Wszystkiego najlepszego i kolejnych wielu lat prowadzenia bloga!

1. Cycki (27.10.11)

A na koniec absolutnie genialny odcinek TBŹ, którego nie sprofanowałem: #93. "Imię"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz